| Aki emlékszik a Mustang GT koncepció autóra a tavalyi detroiti autóshow-ról, az tudja, hogy a Ford azt hozta amit ígért: emlékeket fémlemezbe préselve. Ez a Mustang igazi detroiti nosztalgia az autó legszebb éveiből. A korai Mustang felemelt orrát és hátracsapott hátulját azonban megfordították: a 2005 Ford Mustang dizájnja alacsonyan fekvő orral indul, és felfelé halad a jól megemelt hátsó felé. Az eredeti pengeéles gyűrődések helyett visszafogott görbéket találunk az oldalán, a többi jellemző azonban tagadhatatlan retro: a halszemek elöl, a kerek ködlámpák, a króm medál. Az utastérben visszaköszön a Mustang szögletes műszerfala, króm díszítőelemek, veszik körül a műszereket. A vékony számok a kijelzőn ismerősek lesznek a megrögzött Ford tulajdonosoknak.
A legtöbb előnyt az elöl utazók élvezik, a hátsó üléseken egy felnőtt még mindig kissé kényelmetlenül utazik. Az új alváz kevésbé labilis, szilárdsága állítólag száz százalékkal jobb a régi Mustangénál. Bár az eddigi Mustangok mind független felfüggesztésűek voltak, a 2005-ös Mustang kivétel. A fő ok a költségek alacsonyan tartása. Kétféle motorral gyártják az autót. A SOHC 12 szelepes 4 literes hathengeres 202 lóerős motor nyitja a Mustang erőforrás-választékát. A 4.6 literes 8 hengeres aluminium motorblokkal felszerelt Mustang 300 lóerős teljesítményre képes. A sebességváltó egy Tremec 3650 ötfokozatú manuális váltó, mely 17 colos kerekeknek közvetíti a hajtóerőt. A 2005 Mustangot Michiganben álmodták meg a Ford/Mazda gyárban. A Ford így élvezhette a Mazda technológia előnyeit az összeszerelés és minőségellenőrzés tekintetében is.
| |